Rodzaje tytułów własności – o co w tym chodzi ?
Kupując auto z USA najważniejszą rzeczą na jaką powinniśmy zwrócić uwagę jest title. To od niego bowiem zależy czy dany pojazd zarejestrujemy w Polsce czy nie. Amerykański TITLE jest niczym innym jak tytułem własności danego pojazdu. Na jego podstawie możemy wyeksportować pojazd , a następnie zarejestrować go w Polsce.
Wyróżniamy trzy grupy tytułów własności:
Pierwsza z nich to auta z tak zwanym czystym Titlem – są to samochody najczęściej bezwypadkowe. Zdarza się także, że samochód z takim dokumentem miał szkodę, ale nie została ona zgłoszona do ubezpieczyciela co często się zdarza w przypadku wypożyczalni. Firmy te posiadają własną sieć ubezpieczeń i po zaistnieniu szkody nie odnotowują jej na tytule własności. Wpisy mogą wyglądać następująco:
- Clear Title
- Original Title
SALVAGE
Druga grupa to tytuły własności aut po szkodzie. Zwykle jest to szkoda, której ubezpieczyciel nie naprawia ze względów ekonomicznych. Mogą to być nawet niewielkie uszkodzenia, wszystko zależy jak zakwalifikuje to firma ubezpieczeniowa. W Title pojawia się informacja o orzeczeniu takiej szkody. Zwykle auta z tym tytułem są tańsze na rynku lokalnym, ponieważ banki nie chcą finansować takich aut lub robią to na bardzo niekorzystnych warunkach. Auta z takim wpisem, po naprawie i przeprowadzonym badaniu technicznym zarejestrujemy w Polsce. W niektórych stanach, np. na Florydzie, w Arizonie, Georgii, Illinois, Maryland, Minnesocie, New Jersey, New Mexico, New York, Oklahomie i Oregonie, świadectwo to wystawiane jest również w przypadku kradzieży samochodu.Tytuł ten w różnych stanach może brzmieć nieco inaczej:
- Salvage Title
- Salvage Rebuildible Title
- MV-907A
- REBUILDABLE
SALVAGE – GREATER THAN 75% – to również jest tytuł własności auta, które można odbudować, jednak z rejestracją w Polsce takiego pojazdu bywa różnie. Wszystko zależy od interpretacji urzędników.
Ostatnia grupa to auta których uszkodzenia nie pozwalają na rejestrację u Nas w kraju. Jeśli jednak szukasz pojazdu na części jest to świetna okazja, sprzedają się one w najniższych cenach jednak zwykle z rozległymi uszkodzeniami. Są to:
- ACQ BILL OF SALE
- ACQUISITION BILL OF SALE
- ARTIFICERS LIEN TRANSFER
- ABND/LIEN NC DLR ONLY DELAY
- BR
- BV
- CLEAN TITLE – NO VIN
- CLEAN TITLE W/ UNSATIS LIEN
- CERTYFICATE OF DESTRUCTION
- CERT OF SALV BRANDED FLOOD
- DISMANTLER W/ UNSATISFIED LIEN
- EXPORT BILL OF SALE
- FOR JUNK
- FLOOD
- FLOOD SALVAGE
- FLOOD TITLE
- FIRE DAMAGE
- FOR PARTS ONLY
- FLOOD SALVAGE VEHICLE TITLE
- IRREPARABLE
- MV907A WAIV-272.1
- MV37 P.O. DISM ONLY
- MV907A W/ BRAND WAIVE
- MV907A W/ NO PUBLIC VIN
- MV907A W/ UNSATISFIED LIEN
- MV-51B / STMT OF OWNERSHIP
- MV907A W/ MD REASSIGNMENT
- MV35 NO TITLE-DISMANTLE/SCRAP
- NY-MV-51
- NON-REBUILABLE
- NON-REPAIRABLE
- PARTS ONLY
- PARTS ONLY W/NY REASSIGMENT
- REBUILDABLE KIT CAR
- REBLT SALV W/ UNSATISFIED LIEN
- SALVAGE THEFT – NO PUBLIC VIN
Rodzaje tytułów własności – o co w tym chodzi ?
Na aukcja możemy znaleźć również informację „BILL OF SALE” zwykle po zakupie takiego auta będziemy zobligowani do opłacenia 150-200$ za wydanie Titla. W niektórych stanach auto z taką informacją nie nadają się na eksport, w razie wątpliwości prosimy o kontakt i poinformujemy czy samochód da się przywieźć do Polski.
Koszty importu z USA – Cło, AKCYZA , VAT