Koszty importu z USA – Cło, AKCYZA , VAT
Wiele osób chce wylicytować auto za 10 000$ I zapłacić na gotowo w Polsce 50 000 zł
Dla wszystkich tych, którzy mają podobne myślenie bądź w ogóle nie wiedza, z jakimi opłatami wiąże się sprowadzenie samochody ze stanów zapraszam do czytanie artykułu poniżej.
Zgłasza sie klient jest zainteresowany autem z USA chce licytować do 10 000 $
Udaje się wygrać aukcje, co wiąże się z pierwszymi opłatami jak prowizja aukcyjna. Uzależniona ona jest od kwoty za jaką wylicytowaliśmy auto. Jeśli auto jest opłacone możemy organizować holowanie do najbliższego portu. W zależności od tego gdzie kupimy auto holowanie waha się między 300 $, a 1300 $. Miejsce w kontenerze natomiast to koszt rzędu 600-1250 $ w zależności z jakiego portu wysyłamy. Nie ma znaczenia ile aut kupiliśmy – płacimy za miejsce w kontenerze.
Auto zapakowane zmierza ku Europie , a to dopiero początek opłat… ponieważ najdroższe z całego przedsięwzięcia są podatki. Opłaty generalnie sa podobne dla osoby fizycznej jak i dla firmy. Jedyną różnicą jest VAT który przy osobie prywatnej wynosi 19 % .
OSOBA PRYWATNA
- Cło (płatne w Niemczech) 10 %
- VAT (w Niemczech) 19%
- Akcyza (płatna w Polsce) uzależniona od pojemności silnika do 2.0L – 3.1%,
powyżej 2.0L – 18,7%
FIRMA
- Cło (w Niemczech) 10%
- Akcyza( Polska) bez zmian zależny od pojemności silnika 3.1% lub 18,7 %
- VAT (Polska)23%
WSZYSTKIE OPŁATY NARASTAJĄCE ( w obydwu przypadkach)
Koszty importu z USA – Cło, AKCYZA , VAT
Klienci chcący odprawiać auto na firmę potrzebują europejski numer NIP i numer EORI. Dzięki temu nie zapłacimy VATu w Niemczech tylko rozliczymy go w Polsce jako dostawę wewnątrzwspólnotową. VAT zostanie naliczony i jednocześnie odliczony dzięki czemu nie musimy wyciągać pieniędzy fizycznie z kieszeni.