Nowy Samochód z USA – Zakup Auta od Amerykańskiego Dealera
Wielu z was napewno zastanawia się czy opłaca się kupić nowy samochód z USA. Odpowiedz na to pytanie zależy od tego za jakim modelem się rozglądamy. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli chcemy kupić nowe Audi Q7 , to z pewnością nie będzie miało to sensu ekonomicznego. Jednak Ci którzy rozglądają się np. Za nowym Dodgem Durango , czyli typowo amerykańskim modelem niedostępnym w Europie mogą znaleść w tym pewien rodzaj opłacalności. Wszystko jednak zależy od tego czego chcemy. Duża część z Was chce mieć nowy samochód z USA taniej niż samochody dostępne w Polsce. Zapomina tym samym o jednaj bardzo istotnej rzeczy, że samochody używane, które dostępne są w Polsce są w 99 % rozbite i nie wiadomo jak naprawione.
Trzeba się liczyć z tym , że nowy samochód z USA będzie droższy niż to co jest dostępne na OTOMOTO. Z jednej prostej przyczyny nie możemy porównywać samochodu po kolizyjnego z samochodem nowym.
Niektórzy decydują się więc na zakup samochodu nowego z USA, bo nie mają innego wyjścia.
Bez znaczenia czy kupujemy auto uszkodzone czy całe opłaty w Niemczech są takie same czyli ok. 60 % wartości auta przy silniku powyżej 2l, i 40 % do 2l.
Jeśli chcemy wiedzieć co mamy i chcemy mieć dobre auto wtedy decydujemy się na zakup samochodu całego z USA. Można także rozważyć zakup auta używanego – bezwypadkowego , których jest dużo w stanach wbrew stereotypom jakie krążą na temat amerykańskich samochodów. Kupując auto nowe zazwyczaj robimy to dla siebie, ponieważ odsprzedaż takiego samochodu może być trudna (wiadomo w Polsce musi być tanio) między innymi dlatego rynek używanych samochodów wygląda tak jak wygląda.
Przy zakupie nowego samochodu z USA warto pamiętać , że musi on zostać oclony na firmę bądź trzeba zastosować odprawę tranzytową tzw. T1 dzięki, której po odbiorze z Niemczech odprawiamy auto w urzędzie celnym najbliższym naszemu miejsca zamieszkania. Jeśli oclimy samochód w Niemczech na osobę prywatną zapłacimy 19 % VATu w Niemczech i 23 % w Polsce według przepisów, które nakazują opłacić VAT w kraju nabywcy.
Problemu nie ma jeśli importerem jest firma, bo ta jest zwolniona z VATu w Niemczech i zobligowana to opłaty go w Polsce więc nie wystąpi podwójne opodatkowanie.
Auto nowe dla urzędu celnego to takie, które ma mniej niż 6 miesięcy lub mniej niż 6 tys km przebiegu. Jeśli auto jest rozbite i kwalifikuje się do jednego z powyższych wymagań , to także jest uważane jako nowe.